Les 6h de Road America / Group C annoncé pour février 2020 chez ODS !

20 Oct 2019 20:05 #143722 par M11sterbob
Intéressé, j'ai jamais fais d'endurance, je n'est pas d'équipe, mais j'ai déjà roulé sur la Sauber C11.
Ouvert à toutes propositions ;)

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08 Nov 2019 11:35 #143802 par Greg
Salut j'ai vu qu'il y avait un serveur test mais je ne connais pas le mot de passe. Si quelqu'un peut me dire où le trouver svp ? Merci

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11 Nov 2019 17:22 #143832 par CedricH

Greg écrit: Salut j'ai vu qu'il y avait un serveur test mais je ne connais pas le mot de passe. Si quelqu'un peut me dire où le trouver svp ? Merci


Le mdp est désormais dispo dans le briefing.
www.old-drivers-spirit.fr/classic-endurance-briefing
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12 Nov 2019 00:55 - 12 Nov 2019 01:55 #143836 par Alvaro
Salut!
Some information about this version. It is not the same we drove at Le Mans. This time there is no change for 962 nor 787 aerodynamics. Just bigger aero reduction for the C11.
Mazda engine is also modified to obtain more power for qualifying, but not so much as in Le Mans.


Physics update (compared to v1.1 official version):


Porsche 962:
(no change, same physics as v1.1)


Mazda 787:
- increased engine rpm range (up to 10000rpm, obtaining more power for qualifying session and sprints)
- modified engine mixtures (more difference in fuel consumption and power)

Plus 770hp@10000rpm (700hp@9000rpm) 100% fuel consumption
Sprint 740hp@10000rpm (675hp@9000rpm) 85% fuel consumption
Enduro 695hp@10000rpm (635hp@9000rpm) 70% fuel consumption


R26b torque and power, for 'Plus' mixture

Notes:
Engine life will be very short when pushing over 9800rpm. Reserved only for qualifying. Avoid hitting rev limiter (which accelerates engine damage even more)
Also, it is not recommended going over 9000rpm to finish a long endurance.



Sauber C11 updates:
-Increased efficiency of lean mixture
-Included new upgrade: 2 options for turbo lag
-Improved suspension accuracy
-Hopefully, fixed 'floor' crashes on certain kerbs
BOP:
-Reduced downforce
-Increased drag
-Reduced aero settings range
-Increased engine heating
-Removed one radiator setting
-Increased damage when using engine over 7000rpm (engine damage will be 2x at 7150, 4x at 7300, 8x at 7450, etc)



Notes: 'Fast' turbo lag upgrade (default) is the same as v1.1. 'Slow' turbo lag upgrade is an option to soften turbo response. It will be less aggresive but also slower to obtain full power.


M119 telemetries comparison,aceleration in 4th gear (black: 'Fast' lag, colors: 'Slow' lag)


Have fun!
Pièces jointes :
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20 Nov 2019 06:14 #143957 par maximus1971
Bonjour a tous,

par l'instant il n'y a pas de ref hotlap pour me situer , j'ai fais 3 tours se matin en setup de base et j'aurai aimé savoir en combien il faut tourner pour être dans le coup, merci par avance et bonne journée.

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20 Nov 2019 07:23 #143958 par [VSR]Aste

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20 Nov 2019 09:33 - 20 Nov 2019 13:18 #143960 par maximus1971
Je te remercie, mais le lien n'est pas ou plus valide...

EDIT : record du tour avec une 917/930 par Marc Donahue en 1:57.512 a savoir que Road d America et Road Atlanta son les seuls circuits aux USA qui n'ont pas changé de tracé.

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